Seleb Indonesia

Pasca Keguguran, Siti Nurhaliza Tetap Semangat Berkarya

Oleh -

Kabar sedih baru saja menghampiri penyanyi kenamaan, Siti Nurhaliza. Penyanyi kondang yang terkenal menyanyikan lagu Cindai ini harus kehilangan bayi yang ia kandung. Padahal penyanyi cantik ini sudah menanti kehadiran bayi sejak menikah dengan Datuk Khalid Mohammed Jiwa pada tahun 2006 silam.

Siti Nurhaliza
Siti Nurhaliza

Sebelum berita sedih tersebut beredar, Siti yang biasa dipanggil Mak Iti memang belum mengungkapkan berita kehamilannya. Namun hal tersebut tercium saat ia absen dalam acara resepsi Asyraf dan Tya Arifin di Palembang beberapa bulan yang lalu. Secara mengejutkan, Mak Iti mengunggah foto dengan berita kegugurannya.

“Bismillahirahmannirohhim … Tanggal 1hb Dec … Rasanya sudah sampai waktu & ketika yg sesuai utk Ct kongsikan dengan peminat & followers tersayang..Mula mula Ct ingin sangat berkongsi cerita indah namun Ct percaya semua dugaan ada hikmah dariNYA..Ini semua meningkatkan lagi keimanan Ct kepada PENCIPTA Ct..”

“Memang tak mahu menafikan berita kehamilan kerana ia Anugerah terindah yg lama Ct nantikan dan sudah pastinya peminat yg mendoakan juga..Nak mengiyakan pun takut , kerana Anugerah ini terlalu baru dan ‘FRAGILE’ untuk di hebahkan.Hanya memohon masa yang sesuai..Ternyata , Allah SWT pinjamkan Anugerah ini utk seketika..sempat 2 bulan Ct kandungkan dan Ct keguguran..Ct Redha dan jauh di sudut hati amat bersyukur kerana Allah SWT beri Ct jawapan diatas doa Ct.. inshaAllah semoga ia permulaan untuk Anugerah yang seterusnya.. ” Lanjut postingan tersebut yang menandakan dirinya sudah ikhlas menerima musibah keguguran kandungannya.

Siti Ucapkan Terima Kasih Kepada Banyak Orang
Siti Ucapkan Terima Kasih Kepada Banyak Orang

Bukan hanya itu, Mak Iti juga sempat memberikan ucapan terima kasih kepada semua orang yang telah mendoakannya. “Terima Kasih Suami,Keluarga & sahabat yg memberi kata semangat & peminat yg sentiasa mendoakan Ct..Ct yakin pada Perancang Terbaik dalam hidup Ct iaitu Allah SWT..Selepas habis proses berpantang ni ?? Ct akan menjalani kegiatan seperti biasa..kena masuk Gym balik??dan beberapa acara di jakarta( plan asal shooting di KL sbb pregnant). Buat sahabat2 saya iaitu peminat & Followers saya…teruskan doa yang baik2 ye..mana tahu dalam berjuta ,ada yang makbul doanya..Ct pun mendoakan agar Allah SWT kurniakan Anugerah terbaik buat anda tak kiralah dalam apa bentuk yg anda inginkan..” Next

Apakah Kamu Setuju?

next page